ceturtdiena, 2012. gada 18. oktobris

Šokolādes, zemesriekstu sviesta un banānu kūka "Pateicība Egitai"

Kad kāds brauc uz Ameriku (šoreiz ar to domāju ASV vai retāk Kanāda), tad lūdzu, lai man atved tikai 1 lietu - īstu Zemesriekstu sviestu. Īstenībā, vārds "īsts" šeit ir nevietā, jo viņiem neīsti neASV ražoti zemesriekstu sviesti nemaz netirgojas - loģiski, tas tak nav izdevīgi :) Tad nu arī šoreiz, mana jaukā kolēģe atcerējās par mani un atveda vienu Skippy krēmīgo burciņu. Ak, ja jūs redzētu, kāds bija mans prieks...Tad nu apsolīju, ka nākamajā darba dienā ieradīšos ar gardo zemesriekstu sviesta kūku.. Veiksmīgas sagadīšanās pēc, dažas dienas pirms tam, jau šo kūku biju uzcepusi, arī kā kolēģu cienastu - tik ne manējo :(
Tad nu bāzu roku lielajā recepšu žurnālā un makšķerēju īsto un vienīgo gardās kūkas recepti. Kas nebija nomesta nemaz tik tālu. Un meistaroju šo. Šo kūku varētu nosaukt par kaloriju bumbu, un garšas kārpu kairinātoru.. Jo pat mīkla viņai ir "aprīšanas" vērta.

Produkti:
340 g tumšā šokolāde, vai kausējamie čipsi (man šoreiz bija tikai 1 Pergales tumšā ar riekstiem, redzēs kā būs)
9 ēk zemesriekstu sviesta (ap 300g)
4 ēk laba olīveļļa
3 gatavi banāni (ja mazi, tad ņem 4)
3 olas (istabas t°)
10 ēk cukurs (daļu aizstāt ar brūno cukuru, tad kūka nebūs tik salda, un piedos karameļu garšu)
vaniļas cukurs - es liku 2 tk, vai vaniļas ekstraksts.
18 ēk miltu
1 tk soda (bez kaudzes! un ne cepampulvers)
šķipsniņa rupjās sāls (tas piedod sastāvdaļām garšu)

Sākam ar banāniem, tos sablendē putriņā. Noliek malā. Es darīju tā: ūdenspeldē izkausēju šokolādi ar zemesriekstu sviestu un eļļu, bet var nevis ūdens peldē, bet vienkārši katliņā. Man bail, ka piedegs. Pietam šokolādei nepatīk dzelzis. Kad šokolāde izkususi pievieno pa vienai olas. Kārtīgi samaisa. Pievieno vaniļas cukuru  un cukuru. Atkal kārtīgi iemaisa. Atsevišķā bļodā iesijā miltus, lai kūka pufīgāka, ja negrib nesijā, tad viņa būs blīvāka. Pievieno sodu un sāli. Tad pa daļām iejauc miltus mīklā, kārtīgi iejauc. Visbeidzot pārlej mīklu cepamtraukā ar augstām malām, un kurš ir izklāts ar cepampapīru. Šaujam krāsnī 180° 18 min. Tieši tā - tikai 18min, lai viducis paliek mazliet mitrs. Tiem, kam dzīvokļi, kārdinām ar pasakaino smaržu savus kaimiņus :) Kad kūka izņemta no krāsns - atdzesējam un pārkaisam ar pūdercukuru.
Easy
.

Wish you a delicious teatime :)

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru